Nieuwe huisstijl laten ontwerpen

Wil je een nieuwe huisstijl laten ontwerpen? Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je hiernaar op zoek bent. De huidige huisstijl is gedateerd, of het logo spreekt niet meer aan. Jouw bedrijf is veranderd en de bestaande huisstijl past niet meer bij wat je wilt uitstralen. Of je zoekt meer eenheid in jouw bedrijfsuitingen door de huisstijl vast te leggen voor alle communicatiemiddelen.

WIL JE EEN NIEUWE HUISSTIJL LATEN ONTWERPEN?

Wij vertalen jouw identiteit naar ontwerp en communicatiemiddelen. Neem je contact met ons op?

EEN NIEUWE HUISSTIJL LATEN ONTWERPEN. WAAROM?

Een goed ontwerp is vakmanschap. De basis van een goede huisstijl. Een huisstijl laten ontwerpen:

  • zorgt voor herkenbaarheid onder je (potentiële) klanten
  • beïnvloedt de houding en het gedrag van de omgeving ten opzichte van jouw bedrijf en merk
  • draagt bij aan een positief imago.

DE STIJL VAN HET HUIS VASTLEGGEN

Wil je een nieuwe huisstijl laten ontwerpen om eenheid in jouw bedrijfsuitingen te creëren, dan kunnen wij je helpen. Jouw identiteit in beeld en tekst. Met als resultaat een reeks middelen waarmee je jouw organisatie naar buiten toe presenteert. Je huisstijl komt tot uiting op je website, visitekaartjes, briefpapier, social media kanalen en alle andere communicatie naar buiten toe. Een goede huisstijl zorgt voor herkenbaarheid. En dat draagt weer bij aan een betere naamsbekendheid.

EEN NIEUWE HUISSTIJL LATEN ONTWERPEN. IDENTITEIT UITDRAGEN.

Een huisstijl moet passen bij jouw bedrijf. Het moet de identiteit van jouw bedrijf uitstralen. Daarnaast moeten alle onderdelen in dezelfde stijl zijn opgemaakt. Het moet bij elkaar passen, herkenbaar zijn. Kleuren worden eenduidig in verschillende uitvoeringen vastgelegd. Denk aan verschillende kleurcodes voor drukwerk en online middelen.

Een nieuwe huisstijl laten ontwerpen met de volgende elementen:

  • Het logo. Dit is het hart van de huisstijl. Dit kan een woordmerk of een beeldmerk zijn.
  • De pay-off. Een korte slogan die ter versterking van het merk dient. Zoals bijvoorbeeld voor het merk Nike: Just do it!
  • De primaire en secundaire kleuren die gebruikt worden.
  • Welke fonts gebruik je voor welke middelen.
  • Lay-out. De keuze voor stijlelementen en de toepassing daarvan.
  • Fotografie: De sfeer die de beelden moeten oproepen of eisen op het gebied van kleur, formaat en locatie van de beelden.

EEN NIEUWE HUISSTIJL LATEN ONTWERPEN EN VASTLEGGEN IN EEN HUISSTIJLHANDBOEK

In een huisstijlhandboek kun je laten vastleggen waar jouw uitingen aan moeten voldoen. Je huisstijl laten ontwerpen en vastleggen biedt duidelijkheid intern en vergroot de herkenbaarheid extern. Een huisstijlhandboek kan variëren van één pagina tot tientallen pagina’s. Een nieuwe huisstijl laten ontwerpen resulteert in vorm, stijl en tekstgebruik in communicatiemiddelen.